We werken bij jb Lorenz met leidende principes. Deze principes vormen de basis van ons handelen en maakt ons herkenbaar als bureau. De leidende principes zijn door het collectief opgesteld en worden levend gedragen door iedereen die aan jb Lorenz verbonden is.
Wij zijn een bureau dat gericht is op het maken van impact
Wij zijn een impactgedreven organisatie. Onze groeistrategie is erop gericht impact te maken. Wij zijn er dus niet gericht om een groot bureau van omvang te worden of steeds maar meer omzet te maken. We streven naar een gezonde exploitatie maar zien het als onze opdracht om terug te investeren in de maatschappij. We zijn eigentijds georganiseerd, zonder management, flexibel en met een lage overhead.
Wij hebben hart voor de Publieke Zaak
We werken voor de publieke zaak en dat doen we met publieke EN private partijen. Op dat snijvlak voelen we ons thuis en daar voegen we de meeste waarde toe. Sinds 2009 staan we voor het oplossen van complexe, maatschappelijke vraagstukken en werken we schouder aan schouder met onze opdrachtgevers.
Wij ontwerpen, ontwikkelen en implementeren
Ons werk bestaat uit hoogwaardig advies, ontwikkeling en implementatie. Wij bedenken duurzame oplossingen voor complexe maatschappelijke vraagstukken, waarmee onze klanten zelf verder kunnen, wij maken ons misbaar. We bouwen mee met onze klanten aan hun ontwikkeling en versnellen die. We houden geen stoelen warm of passen op de winkel. Daar zijn anderen beter in.
Wij zijn onze eigen kwaliteit
We zijn meester in ons vak en leerling bij de ander. Dit kunnen we blijven omdat we kritisch zijn op onze eigen kwaliteit. We helpen elkaar vooruit in de opdrachten die we doen. We delen onze kennis waardoor we bij blijven, bij leren en onze klanten de beste kwaliteit en waar voor hun geld geven.
Wij werken samen met specialisten
We zijn een klein bureau dat streeft naar het maken van veel impact. Dat kunnen we niet alleen. Ons bureau wordt ook gedragen door de intensieve samenwerking met een aantal vakbekwame en gemotiveerde organisaties die iets bijzonders toevoegen aan onze eigen kennis en kunde, soms zichtbaar, soms onzichtbaar voor onze klanten (maar daarover zijn we altijd transparant!).